Estalviar diners amb l’assegurança del cotxe.

PerMariàngels

Estalviar diners amb l’assegurança del cotxe.

I no només em refereixo a pagar una prima més econòmica, no… Em refereixo a conèixer bé les característiques del producte que hem comprat, per poder utilitzar-lo correctament.

A vegades, la prima pot ser molt barata (escandalosament barata), però a l’hora de fer qualsevol consulta, modificació… has de trucar a un 902 on com a mínim (no ho dubtis, ho tenen estudiat) t’hi estas 20 minuts. I quant et costa aquesta trucada? Ja no diguem si has de trucar més d’un cop….

En d’altres ocasions, hi ha companyies que compten com a sinistralitat de la pòlissa el trencament de vidres (la majoria no ho fa), i a la renovació del contracte t’apliquen l’increment corresponent. O sigui que el que has estalviat un any, ho pagues al següent amb escreix.

Encara un altre aspecte que moltes vegades la gent desconeix… En les assegurances a tot risc, com valora la teva companyia el teu cotxe? A valor de mercat? A valor venal? A valor de nou? Durant quant de temps? Si tens la mala sort de patir un sinistre greu durant els dos primers anys de vida del cotxe, tenir contractada una pòlissa o una altra et pot suposar una pèrdua de més del 20% del valor del cotxe. Hi ha companyies que només dónen el valor de nou durant el primer any, d’altres durant els tres primers i a partir del quart el van disminuint… En l’altre extrem, hi ha alguna companyia que et deixa valorar a tu el cotxe, i assegurar-lo per al capital que creguis oportú, de manera que en cas de patir un sinistre total, saps per quant te’l valoraran.

I si vols fraccionar el pagament de la prima, informa’t abans del recàrrec que t’aplicaran per fer-ho. Quantes més vegades la fraccionis, més car et sortirà.

Encara un altre aspecte on hi pot haver diferències importants entre companyies: l’assistència en carretera i en viatge. Fixa’t en quin és el radi de cobertura de l’assistència: si és des del quilòmetre zero, si pots escollir el taller de reparació del teu vehicle o bé l’has de portar a un dels tallers concertats per la companyia obligatòriament, si el radi de remolcatge del vehicle és il·limitat o bé hi ha un màxim de quilòmetres… Són aspectes que moltes vegades desconeixem, però que afecten directament a la qualitat del servei que esperem obtenir de la nostra assegurança del cotxe.

I per acabar, quin servei post-venda t’ofereix cada companyia? En cas de dubte, consulta, declarar un sinistre… Només pots trucar per telèfon i parlar amb algú que no coneixes ni saps on és? O vols poder parlar amb algú que et coneix, anar-lo a veure i explicar-li què t’ha passat, que t’entengui i que t’escolti?

O sigui que ja ho saps, abans de contractar una assegurança de cotxe, no et fixis només en el preu. Informa’t de totes les cobertures i del servei post-venda que t’ofereixen!

A MCP Corredora d’assegurances fem aquesta fenia per tu: quan un client ens demana el preu d’una assegurança, comparem totes les diferències entre les diferents alternatives, no només el preu, perquè  pugui escollir la que més li convingui #enconfiança

Quant a l'autor

Mariàngels administrator