DESTACAT
Les assegurances d'automobils
No deixis l'assegurança del teu vehicle a qualsevol
Segurament pel fet de que es tracta d'una assegurança obligatòria, la principal idea que tenim a l'hora de contractar una assegurança de vehicle és que sigui "barata". I com ja hem comentat en d'altres ocasions, "duros" a quatre pessetes no n'hi ha.
Quins aspectes hem de tenir en compte a l'hora de contractar una assegurança pel nostre vehicle?
Doncs el primer que hem de valorar són les cobertures que volem contractar. Si el cotxe és nou i el fem servir habitualment, recomanem de contractar una cobertura a tot risc. Principalment perquè si tenim un sinistre, encara que sigui culpa del contrari, el compromís de la nostra companyia és immediat (no cal esperar l'acceptació del contrari per començar a reparar-lo). Per contra, si contractem una assegurança a tercers, encara que tinguem un accident amb culpa contrari, no podrem començar a reparar el vehicle fins que no hi hagi la conformitat de la companyia contrària.
Un altre aspecte important que hem de tenir en compte a l'hora de contractar l'assegurança del nostre vehicle és el tipus d'assistència en viatge que ens estan oferint. Si l'assistència és només al vehicle o també a les persones. Hi ha companyies que ofereixen l'assistència en viatge amb franquícies de quilòmetres, d'altres ho fan des del quilòmetre zero (és a dir, des del mateix domicili de l'assegurat), d'altres en cas d'avaria, et remolquen el vehicle només uns determinats quilòmetres... Són detalls que hem de tenir presents per poder valorar quina assegurança ens convé més.
Per acabar, i no perquè sigui menys important, cal valorar molt seriosament l'atenció post-venda que ens ofereix la companyia que hem triat. Contractar una assegurança low-cost pot suposar-nos, inicialment una prima més econòmica, però a la llarga, una important pèrdua de temps i diners en cas de sinistre o simplement, en cas de que vulguem modificar qualsevol clàusula del contracte, ja que l'únic contacte que tindrem amb la companyia serà a través del call center que ens hagin indicat.
Amb la gestió d'un mediador ens estalviem aquesta pèrdua de temps i diners, i guanyem en professionalitat i agilitat.