DESTACAT
No hi ha assegurances de cotxe barates. Hi ha assegurances amb cobertures i serveis "mini"
Què has de tenir en compte per valorar una assegurança de cotxe
Segurament pel fet de que es tracta d'una assegurança obligatòria, la principal idea que tenim a l'hora de contractar una assegurança de cotxe és que sigui "barata". I com ja hem comentat en d'altres ocasions, "duros" a quatre pessetes no n'hi ha.
En quins aspectes ens hem de fixar per veure si estem contractant una bona assegurança o no?
VALORACIÓ DEL VEHICLE
Com em valorarà el meu cotxe la meva companyia en cas de sinistre?
Hi ha diferents tipus de valoració:
VALOR DE NOU: En aquest cas, la companyia indemnitzaria pel valor que costa un vehicle nou, amb les mateixes característiques i inclosos tots els impostos (IVA i impost de matriculació), així com també tots els accessoris no de sèrie (sempre que estiguin assegurats).
VALOR de MERCAT o VALOR de REPOSICIÓ: És el valor que té el cotxe en el cas de comprar-lo en el moment del sinistre, amb les mateixes característiques i antiguetat. No importa els quilòmetres que tingui o si el cotxe està més o menys cuidat. També s'hi inclouen els accessoris no de sèrie, si estaven assegurats.
VALOR VENAL: És el valor que té el cotxe en cas de vendre'l en el moment del sinistre, amb les mateixes característiques i antiguetat. No importa els quilòmetres que tingui o si el cotxe està més o menys cuidat. També s'hi inclouen els accessoris no de sèrie, si estaven assegurats.
És molt important destacar que entre el valor de venda i el de compra d'un vehicle hi pot haver-hi una diferència entorn del 20-30%. Per tant, és molt convenient saber el criteri que aplicarà la nostra companyia en cas de sinistre, perquè és un aspecte que afecta directament a la prima. Moltes companyies dónen el valor venal a partir del segon any d'antiguetat mentre que d'altres poden arribar a donar el valor de mercat a partir del sisè any.
ASSISTÈNCIA EN VIATGE
Un altre aspecte important que hem de tenir en compte a l'hora de contractar l'assegurança del nostre vehicle és el tipus d'assistència en viatge que ens estan oferint.
Pregunta si l'assistència és només al vehicle o també a les persones, viatgin o no amb el vehicle assegurat. Hi ha companyies que ofereixen l'assistència en viatge amb franquícies de quilòmetres, d'altres ho fan des del quilòmetre zero (és a dir, des del mateix domicili de l'assegurat), d'altres en cas d'avaria, et remolquen el vehicle només uns determinats quilòmetres...Algunes et vénen a canviar la roda en cas de punxada, d'altres no. Algunes et porten combustible si et quedes sense, d'altres ni somniar-ho...
Són detalls importants que hem de tenir presents per poder valorar quina assegurança ens convé més.
SERVEI POST-VENDA
Per acabar, i no perquè sigui menys important, cal valorar molt seriosament l'atenció post-venda que ens ofereix la companyia que hem triat.
Contractar una assegurança low-cost pot suposar-nos, inicialment una prima més econòmica, però a la llarga, una important pèrdua de temps i diners en cas de sinistre o simplement, en cas de que vulguem modificar qualsevol clàusula del contracte, ja que l'únic contacte que tindrem amb la companyia serà a través del call center que normalment començarà amb 902, i per tant a una tarifa telefònica amb despeses compartides.
El preu no ha de ser l'únic criteri que et faci decantar per una assegurança o altra. Compara serveis i cobertures, i tria la que més et convingui.
I si no vols fer aquesta feinada, a MCP la fem per tu, i amb molt de gust!!!