DESTACAT
Tot i que és una assegurança obligatòria, podem estalviar.
Com? Informant-nos correctament de les cobertures contractades i dels serveis que ofereixen
L'assegurança d'automòbil és una de les més contractades a tot l'estat espanyol. L'any 2016 es van facturar per aquest concepte, més de 10,5 milions d'euros, un 5% més que l'any anterior. Representa un 16% del volum total de primes de tots els rams que es comercialitzen.
Aquest increment de primes està ocasionat per un increment del número de pòlisses però també per un increment en el preu de les assegurances d'automòbil. Principalment per l'aplicació del nou barem de danys personals en els accidents de trànsit. Aquest increment el notarem encara més durant el 2017, quan es vagin renovant les assegurances en cartera.
Per tant, és un bon moment per repassar l'assegurança del nostre automòbil i mirar d'ajustar-la a les nostres necessitats.
I no només em refereixo a pagar menys, no... Em refereixo a conèixer bé les característiques del producte que hem comprat, per poder utilitzar-lo correctament.
A vegades, la prima pot ser molt barata (escandalosament barata), però a l'hora de fer qualsevol consulta, modificació... has de trucar a un 902 on com a mínim (no ho dubtis, ho tenen estudiat) t'hi estas 20 minuts. I quant et costa aquesta trucada? Ja no diguem si has de trucar més d'un cop....
En d'altres ocasions, hi ha companyies que compten com a sinistralitat de la pòlissa el trencament de vidres o l'assistència en viatge (la majoria no ho fa), i a la renovació del contracte t'apliquen l'increment corresponent. O sigui que el que has estalviat un any, ho pagues al següent amb escreix.
Encara un altre aspecte que moltes vegades la gent desconeix... En les assegurances a tot risc, com valora la teva companyia el teu cotxe? A valor de mercat? A valor venal? A valor de nou? Durant quant de temps? Si tens la mala sort de patir un sinistre greu durant els dos primers anys de vida del cotxe, tenir contractada una pòlissa o una altra et pot suposar una pèrdua de més del 20% del valor del cotxe. Hi ha companyies que només dónen el valor de nou durant el primer any, d'altres durant els tres primers i a partir del quart el van disminuint... En l'altre extrem, hi ha alguna companyia que et deixa valorar a tu el cotxe, i assegurar-lo per al capital que creguis oportú, de manera que en cas de patir un sinistre total, saps per quant te'l valoraran.
I si vols fraccionar el pagament de la prima, informa't abans del recàrrec que t'aplicaran per fer-ho. Quantes més vegades la fraccionis, més car et sortirà.
Encara un altre aspecte on hi pot haver diferències importants entre companyies: l'assistència en carretera i en viatge. Fixa't en quin és el radi de cobertura de l'assistència: si és des del quilòmetre zero, si pots escollir el taller de reparació del teu vehicle o bé l'has de portar a un dels tallers concertats per la companyia obligatòriament, si el radi de remolcatge del vehicle és il·limitat o bé hi ha un màxim de quilòmetres... Són aspectes que moltes vegades desconeixem, però que afecten directament a la qualitat del servei que esperem obtenir de la nostra assegurança del cotxe.
I per acabar, quin servei post-venda t'ofereix cada companyia? En cas de dubte, consulta, declarar un sinistre... Només pots trucar per telèfon i parlar amb algú que no coneixes ni saps on és? O vols poder parlar amb algú que et coneix, anar-lo a veure i explicar-li què t'ha passat, que t'entengui i que t'escolti?
Abans de contractar una assegurança de cotxe, no et fixis només en el preu. Informa't de totes les cobertures i del servei post-venda que t'ofereixen!
A MCP Corredora d'assegurances fem aquesta fenia per tu: quan un client ens demana el preu d'una assegurança, comparem totes les diferències entre les diferents alternatives, no només el preu, perquè pugui escollir la que més li convingui #enconfiança