Cap a una nova realitat

PerMariàngels

Cap a una nova realitat

Fa pocs dies que Capgemini ha publicat l’estudi “Covid-19 i el consumidor de serveis financers”, amb l’objectiu d’analitzar en quina mesura la pandèmia està canviant els hàbits de consum respecte als serveis de banca i assegurances, i així mateix, identificar quines seran les tendències que marcaran les empreses d’aquests sectors.

Amb aquesta intenció, a primers d’abril del 2020 va dur a terme una enquesta a més de 11.200 consumidors d’onze països, entre els quals hi havia Espanya.

Les principals conclusions de l’estudi són:

  1. Increment de les transaccions de pagament digitals, que es mantindran a l’alça després de la crisi
  2. Acceleració en l’adopció dels canals digitals, tot i que encara hi haurà cert interès per anar a les sucursals físiques
  3. Orientació del consumidor cap a l’estalvi i la seguretat: una inclinació més gran en contractar assegurances de tot tipus, especialment assegurances de vida, en el cas espanyol. En l’estalvi, la tendència és contractar productes d’inversió de baix risc i de caràcter sostenible
  4. Alta sensibilitat cap al servei: la manera en què s’atengui al client durant la crisi, condicionarà la fidelitat del consumidor cap a l’empresa

La pandèmia ens fa posar les piles al sector assegurador. Des de les companyies, que han de donar facilitats als clients per afrontar els pagaments en un període en què la liquiditat és (i serà) molt baixa, adaptar-se als nous canals de comunicació amb els clients, dissenyar productes d’acord amb les noves necessitats (pay per use, per exemple) fins als propis mediadors que hem d’estar més que mai, al costat del client per detectar les seves noves necessitats i oferir-los alternatives.

Ens encaminem cap a una nova realitat, on cada vegada farem més transaccions econòmiques des del mòbil, però a la vegada, valorarem més l’atenció personalitzada. Una nova realitat que demana més empatia, servei, seguretat, confiança, sostenibilitat amb el medi ambient i sobretot, adaptació i personalització. Estarem a l’alçada?

Quant a l'autor

Mariàngels administrator