Fa pocs dies que Capgemini ha publicat l’estudi “Covid-19 i el consumidor de serveis financers”, amb l’objectiu d’analitzar en quina mesura la pandèmia està canviant els hàbits de consum respecte als serveis de banca i assegurances, i així mateix, identificar quines seran les tendències que marcaran les empreses d’aquests sectors.
Amb aquesta intenció, a primers d’abril del 2020 va dur a terme una enquesta a més de 11.200 consumidors d’onze països, entre els quals hi havia Espanya.
Les principals conclusions de l’estudi són:
La pandèmia ens fa posar les piles al sector assegurador. Des de les companyies, que han de donar facilitats als clients per afrontar els pagaments en un període en què la liquiditat és (i serà) molt baixa, adaptar-se als nous canals de comunicació amb els clients, dissenyar productes d’acord amb les noves necessitats (pay per use, per exemple) fins als propis mediadors que hem d’estar més que mai, al costat del client per detectar les seves noves necessitats i oferir-los alternatives.
Ens encaminem cap a una nova realitat, on cada vegada farem més transaccions econòmiques des del mòbil, però a la vegada, valorarem més l’atenció personalitzada. Una nova realitat que demana més empatia, servei, seguretat, confiança, sostenibilitat amb el medi ambient i sobretot, adaptació i personalització. Estarem a l’alçada?
Quant a l'autor