4 ratlles

PerMariàngels

Informació de contacte

Si vols contactar amb mi per fer qualsevol consulta o resoldre qualsevol dubte que tinguis sobre assegurances, pots fer-ho de la manera que et vagi millor:

Per telèfon, trucant al despatx al 931 298 049

Enviant un whatsapp al mòbil 667 037 604

Escrivint un mail a info@mcasadellapol.cat

Concertant visita prèvia al despatx del carrer Mallorca, 41 de Malgrat de mar

L’horari del despatx és als matins, de dilluns a divendres de 09:00 a 14:00 i a les tardes, dilluns, dimecres i divendres de 15:00 a 19:00. Però m’adapto a les necessitats de cadascú

PerMariàngels

Claus per triar l’assegurança de salut

Triar una assegurança de salut és molt més que triar un preu. Estem fent una inversió en la nostra salut i molt possiblement, la de la nostra família. Justament per això, l’assegurança de salut sol ser una assegurança de llarga durada. Per aquest motiu, convé informar-se bé i pensar-ho millor abans de triar.

En aquest article us donaré una sèrie de claus que cal tenir presents a l’hora d’escollir la millor pòlissa de salut.

Preexistències, carències i copagaments

Són tres paraules imprescindibles quan parlem de pòlisses de salut. La “lletra petita” dels contractes de salut:

Preexistències: Malalties, seqüeles, dolències diagnosticades amb anterioritat a l’entrada en vigor de la pòlissa, i que sempre estaran excloses de cobertura

Carències: El període de temps que ha de passar perquè es tingui dret a totes o algunes de les cobertures contractades. Normalment, es solen eliminar quan es demostra que es prové d’una altra entitat. La única carència que mai s’elimina és la de l’assistència al part

Copagaments: Import que cal abonar per cada acte mèdic/ passi targeta. Es factura amb el rebut mensual de la pòlissa

La companyia

És interessant saber si es tracta d’una companyia d’assegurances o una mútua. En una companyia, els beneficis obtinguts van a parar als accionistes. En una mútua, els beneficis retornen als mutualistes (assegurats) en forma de més cobertures i serveis.

Quina opinió de la companyia en tenen els metges? En aquest gràfic, publicat al 2015 pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, pots veure el rànquing de les companyies segons l’opinió dels metges de la província de Barcelona. És l’últim rànquing publicat fins ara:

Tant o més important és conèixer la opinió d’altres usuaris. En l’enquesta que l’OCU va publicar el novembre del 2020, hi ha el rànquing de satisfacció dels clients d’assegurances de salut de tot l’estat:

El producte

La majoria de companyies tenen més d’un producte de salut. Per poder comparar productes cal saber:

  1. Si el producte té copagaments o no. I en cas que en tingui, si són alts, reduïts, progressius…
  2. Com es calcula la tarifa del producte: si el preu s’incrementa cada any en funció de l’edat, si hi ha trams d’edat
  3. Quin tipus de cobertures té: premium, altes, standard?
  4. Quins actes requereixen autorització prèvia de la companyia? Com es pot demanar?
  5. Quins centres de referència i metges hi ha inclosos al quadre mèdic?
  6. Existeix la possibilitat d’accedir a metges o centres de fora el quadre mèdic?

Coneix les cobertures

  1. Quines especialitats estan cobertes? Hi ha limitacions en les sessions de rehabilitació? La psicologia està inclosa?
  2. Inclou els accidents de trànsit i laborals?
  3. Inclou l’assistència en viatge a l’estranger? Quants de dies i fins a quin import?
  4. Quantes sessions de quiropòdia anuals estan incloses?
  5. Quines tècniques diagnòstiques inclou? Per exemple: anàlisis genètics, PET, endoscòpies, dermatoscòpia digital, ozonoteràpia, detecció del gangli sentinella…
  6. En oncologia: inclou noves tecnologies com ara la braquiteràpia, els anticossos monoclonals o les dianes terapèutiques?
  7. Com és la cobertura de pròtesis? Quines inclou? En cobreix el 100% del cost o hi ha un màxim anual? Hi ha un barem en funció del tipus de pròtesis? Inclou el material biològic i el d’osteosíntesis?
  8. Inclou tractaments amb noves tecnologies?
  9. Hi ha cobertura dental? Quins actes gratuïts té?
  10. Ofereix serveis addicionals? Acupuntura, homeopatia, medicina estètica, dietètica… a preus especials?
  11. Hi ha límit econòmic en la cobertura anual?

L’oferta econòmica

Hi ha condicions especials per a treballadors autònoms o pimes?

El preu que ofereixen inclou cap descompte? En cas afirmatiu, aquest descompte es manté durant tota la durada del contracte o és temporal?

Valoració personal

Un cop hagis fet aquest anàlisi, valora de l’1 al 10 quins aspectes consideres més importants per a tu i la teva família. Això et permetrà poder escollir la millor opció per assegurar la vostra salut.

I si ho prefereixes, posa’t en contacte amb mi i et prepararé un anàlisi personalitzat, atenent a les teves prioritats i per descomptat, de manera totalment gratuïta. En parlem? #enconfiança

PerMariàngels

Per què em convé tenir contractada una assegurança d’enterrament?

En la nostra societat, parlar de l’assegurança de decessos és tabú, com tot el que està relacionat amb la mort. No se’n vol parlar… I si d’una cosa podem estar ben segurs és que més tard que d’hora, tots marxarem d’aquest món 🙂

L’assegurança de decessos és un instrument que ens ajuda a estalviar de cara a l’inevitable. De fet, és de les assegurances més antigues que actualment es comercialitzen.

Se’n tenen notícies ja en temps dels babilonis, tot i que va ser durant l’edat mitjana que es van crear les primeres confraries, justament per donar sepultura i acompanyament als confrares difunts. A l’estat, les primeres companyies dedicades a aquest tipus d’assegurança van néixer a Galícia, a principis del segle XX.

Avui en dia, l’assegurança de decessos ha evolucionat bastant. Tot i això, el principal avantatge d’aquestes assegurances continua essent la prestació del servei en el moment de la defunció. El servei es basa en el capital assegurat, que en definitiva serà el que garantirà el servei. Aquest capital varia en funció de la població i de l’edat de l’assegurat. Orientativament es sol assegurar una xifra entre els 4.000€ i els 6.000€.

El cost de l’enterrament que paguen les companyies a les empreses fúnebres és molt més baix que el que paga una persona sense assegurança. I això, és perquè les companyies negocien amb les empreses el cost dels tanatoris, de les esqueles… aconseguint preus molt competitius.

A part de la prestació del servei, s’hi inclouen d’altres serveis com ara l’assistència en viatge, servei psicològic per la família, serveis jurídics o fins i tot dentals o assistencials.

Segons un informe de UNESPA, a l’any 2018 més del 60% dels enterraments van ser atesos per les companyies asseguradores. Una altra xifra interessant és que un 46,6% de la població espanyola té contractada una assegurança de decessos.

D’aquest informe, se n’extreu que Catalunya és dels llocs de l’estat on la contractació d’aquest tipus d’assegurança és més fluixa: a Barcelona el percentatge és del 35% i a Girona baixa fins el 25%. En canvi, paradoxalment és un dels llocs on els enterraments són més cars: al 2018 les províncies amb l’enterrament més car eren Madrid, Barcelona i Girona.

Vist tot plegat, la contractació d’una assegurança de decessos és del tot recomanable:

  • És una manera d’estalviar per un concepte molt concret i que segur que passarà
  • Assegures el cost, de manera que aprofites els preus més econòmics pactats entre les companyies i les funeràries
  • Arribat el moment, la família només s’ha d’ocupar per estar amb els seus i passar el dol. De la resta i de tota la burocràcia, se n’ocupa la companyia
  • A part del servei d’inhumació, hi ha tota una sèrie de serveis molt avantatjosos inclosos i que es poden fer servir des del primer moment: assistència en viatge, assistència jurídica, assistència mèdica i dental…

Si vols tenir més informació sobre aquest producte, veure quins pressupostos hi ha, o saber amb més detall totes les cobertures del contracte, posa’t en contacte amb mi i en parlem #enconfiança

PerMariàngels

Els riscos d’un ciberatac

Segurament no t’has plantejat que el teu negoci pugui ser susceptible de patir un atac cibernètic, perquè segurament tens un antivirus contractat, o fas còpies de seguretat periòdicament, o les teves dades no penses que puguin interessar a ningú…

Doncs la realitat no pot estar més lluny d’aquesta percepció:

L’antivirus no protegeix a nivell global l’empresa. O potser les grans companyies que han patit un ciberatac i han sortit a les notícies, no disposaven d’un antivirus potent i fins i tot d’un equip d’informàtics i experts en seguretat al darrere?

Les còpies de seguretat no són un bon sistema davant d’un atac cibernètic, ja que és el primer que els atacants busquen i xifren per demanar un rescat.

Hi ha un mercat negre de dades a nivell mundial. Les dades de la teva empresa poden interessar a algú de l’altra punta de món, que està disposat a pagar diners per aconseguir-les.

Segons Deloitte, en el seu informe sobre l’estat de la ciberseguretat a Espanya al 2020, un 76% de les empreses espanyoles han patit algun tipus d’incident en els últims 6 mesos. I les empreses que són objectiu dels ciberatacants solen ser les petites i mitjanes, que inverteixen molt poc en seguretat i per tant, tenen un risc molt més alt de patir-ne les conseqüències.

Destacaria 3 tipus de riscos als que exposem la nostra empresa davant d’un ciberatac:

  1. La Responsabilitat Civil
  2. La reputació de la nostra empresa
  3. La pèrdua de productivitat i per tant, la continuïtat de negoci

Et proposo 3 accions per limitar aquestes amenaces al màxim:

a. Tenir consciència de la importància de la ciberseguretat en el nostre negoci, ja sigui una empresa industrial o de serveis

b. Aplicar els consells bàsics de seguretat que ens recomanen els experts en seguretat Lazarus

  1. Utilitzar contrasenyes difícils. S’estima que un 10% dels espanyols fa servir la mateixa contrasenya per tot. Això és posar-ho massa fàcil als hackers
  2. Utilitzar diferents mètodes d’autenticació
  3. Reforçar la seguretat del correu electrònic. El correu electrònic sol ser una de les portes d’entrada dels atacants. Cal invertir en un sistema de comunicació segur a través del mail.
  4. Actualitzar el software de gestió.
  5. Utilitzar el protocol HTTPS a la teva pàgina web. D’aquesta manera, amb l’us d’un certificat SSL/TLS es xifra la informació personal que s’hi introdueixi i els atacants no hi podran accedir.

c. Protegir el nostre negoci amb una pòlissa d’assegurança de ciberprotecció, d’aquesta manera transferim els riscos a la companyia asseguradora. Avui en dia, les companyies ofereixen productes que no només es posen en marxa en cas d’un atac, sinó que també ofereixen serveis preventius per analitzar la vulnerabilitat del nostre negoci, fer un estudi sobre l’adequació en matèria de protecció de dades o fins i tot instal·lar una aplicació per evitar possibles segrestos. Pots veure’n més detalls aquí.

Si vols tenir ben protegit el teu negoci, parlem-ne #enconfiança

PerMariàngels

Les assegurances de vida

Si pensem en assegurances de vida, segurament el primer que ens ve al cap és la hipoteca:

“Me la van obligar a contractar quan vaig signar la hipoteca de casa”

“No tinc hipoteca i no en necessito”

La veritat és que encara que no tinguem hipoteca o préstec, ens convé protegir-nos. A l’article d’avui intentaré donar-te vàries raons.

Normalment, quan haig de parlar de la importància de contractar una assegurança de vida, recordo el què em va dir un molt bon professional del sector ja fa uns quants anys:

Una assegurança de vida es fa per amor. Perquè la contractes pensant en qui més t’estimes.

Fernando Velasco Betés dixit

I és ben cert. Encara que no ens agradi gaire pensar-hi, és un tema que hem d’afrontar. Sobretot si la nostra família depèn econòmicament de nosaltres. Pensem un moment en com s’ho farien sense el nostre suport econòmic:

  • Arribarien a final de mes?
  • Podrien continuar vivint a la mateixa casa?
  • Mantindrien el mateix ritme de vida? (escola, extraescolars, vacances…)
  • Els fills/es, podrien seguir amb els seus estudis?

A l’hora de contractar una assegurança de vida, hem de pensar sobre tots aquests aspectes. Per aquest motiu hem de quantificar quins ingressos els caldrien, i durant quant de temps.

Plantar cara a una mort (o una malaltia greu que ens invalidi) és un pas molt difícil. Més encara, si a part del dolor emocional, s’hi afegeix el patiment econòmic.

Contractant una assegurança de vida, no els estalviaràs el dolor per la pèrdua, però els donaràs tranquil·litat econòmica que necessiten.

Moltes famílies reben cada any l’ajuda de les companyies de vida. En aquest article, es constata que cada any 8.400 famílies espanyoles pateixen una mort o invalidesa que els dificulta pagar la hipoteca. D’aquestes, unes 4.600 tenen una assegurança de vida que les protegeix.

Sóc solter/a i no tinc família depenent de mi. No em cal cap assegurança de vida

Si aquesta és la teva situació, no t’enganyis. Encara que no tinguis família que depengui de tu, et convé contractar una assegurança de vida. Justament perquè has de fer front tot sol/a a les despeses.

Una assegurança de vida pot incloure, a part de la garantia bàsica, la garantia d’invalidesa (total o absoluta) per malaltia o accident. I en aquest cas, qui rep la prestació és el propi assegurat que, a causa de la invalidesa, pot veure reduïts notablement els seus ingressos.

Amb un bon assessorament, sabràs quin capital assegurar i quines garanties contractar per tenir l’assegurança de vida que realment et convé, i no la que t’imposa el banc quan contractes la hipoteca.

Per cert, parlant de bancs… Saps que pots canviar de companyia sempre que vulguis, més encara si l’has contractat a la teva entitat bancària?

En parlem? #enconfiança

PerMariàngels

De quines assegurances parlarem al 2021?

La pandèmia ens ha fet canviar els hàbits en molts aspectes. També a nivell assegurador. Quines seran les tendències que aniran a l’alça aquest 2021?

  1. La salut ara com ara, és el més important per molta gent. L’amenaça del Covid ens ha fet recordar a tots la importància de tenir i preservar la salut. Per aquest motiu, tots els productes asseguradors relacionats amb la salut sembla que creixeran.
  2. El teletreball s’ha imposat descaradament durant la pandèmia, no només en grans empreses, sinó també en moltes pimes que aposten pel treball en remot. Això farà que els productes de ciberseguretat s’hagin d’adaptar a aquestes noves necessitats de les empreses, on una gran part de la plantilla treballa ara des de casa seva.
  3. La paraula crisi la sentirem i molt, durant el 2021. El què desconeixem a hores d’ara és la intensitat i la durada que tindrà. Les èpoques en crisi són les èpoques en què les assegurances de caució i les de protecció de pagaments adquireixen més protagonisme a nivell empresarial. A nivell d’assegurances per a particulars, les pòlisses de protecció del lloguer tant per a pisos com per a locals, aniran adquirint més importància.
  4. Menys mobilitat. Tot i que disposarem de vacuna, segurament la mobilitat durant el 2021 encara serà reduïda. Malgrat tot, els experts assenyalen que la taxa d’assegurament incrementarà notablement: qui viatgi, ja sigui per plaer o feina, ho farà amb una assegurança de viatge sota el braç.

Caldrà veure com les companyies adapten els seus productes a aquestes noves necessitats. Estarem al cas!

PerMariàngels

Quines paraules defineixen el 2020?

El 2020 serà un any per recordar durant anys. Segur que estem d’acord en què l’aparició del virus del Covid-19 ha marcat un abans i un després en molts d’aspectes de la nostra vida: salut, benestar, economia…

Les 3 paraules que he triat per definir el 2020 són:

Pandèmia

Es defineix com a pandèmia, la propagació mundial d’una nova malaltia.

Pandemia deriva del terme greg “pandemos”: “pan” vol dir “tots” i “demos”, “població”.

L’11 de març del 2020, l’OMS va declarar el nou brot de coronavirus com a “pandèmia”.

Les pandèmies han format part de la humanitat des de fa molts segles. Per trobar indicis de la primera, ens hauríem de remuntar a l’època de l’imperi bizantí. La primera epidèmia de pesta de que es té constància, va produir-se durant el mandat de l’emperador Justinià, i es calcula que van perdre la vida uns 4 milions de persones: hi va haver moments en què el nombre de morts superava els vius.

D’altres pandèmies “famoses” han estat: la pesta negra (que va tenir el seu punt àlgid entre el 1346 i 1353), la de la verola, que es va expandir molt durant el segle XVIII i la grip espanyola (primer cas al març del 1918, a finals de la primera guerra mundial, i que es coneix amb aquest nom, perquè Espanya va ser neutral durant la primera guerra mundial, i la informació sobre el virus corria lliurement, a diferència de la resta de països, que intentaven ocultar les dades sobre la pandèmia). La grip asiàtica es va donar a conèixer al 1957, i en menys d’un any es va propagar per tot el món. Al 1968 es va detectar una variació del virus que provocava la grip assiàtica. Aquest nou virus es va conèixer com Grip de Hong Kong.

La més recent de les pandèmies, i una de les més greus, és la coneguda com el VIH (virus de la Inmunodeficiència Adquirida) o SIDA. Els primers casos es van detectar al 1981. Es calcula que el VIH ha causat uns 25 milions de morts a tot el món.

Crisi

Situació greu o difícil que posa en perill la continuïtat o el desenvolupament d’un procés

El mot crisi fa referència a diferents situacions. Bàsicament, es poden classificar en:

  1. Crisi econòmica
  2. Crisi social
  3. Crisi política
  4. Crisi climàtica o ambiental

Per què la crisi del Coronavirus ha provocat aquest impacte socioeconòmic tan gran?

L’arrel la podem buscar en l’efecte sanitari de la pròpia malaltia, i pels esforços dels diferents països per controlar la seva expansió, que ha provocat la saturació dels sistemes sanitaris. Algunes de les mesures que han aplicat els diferents governs per evitar la propagació del virus han estat: el confinament de la població, l’establiment de quarantenes i tocs de queda , a més a més del tancament d’activitats i comerços considerats “no essencials”, i la cancel·lació o suspensió d’activitats que impliquin aglomeracions de persones.

Aquestes mesures, afegides amb d’altres factors col·laterals, com la guerra comercial entre la Xina i EEUU, els efectes econòmics del Brèxit, la guerra de preus del petroli entre Rússia i Aràbia Saudita o el col·lapse del mercat de valors el 9 de març del 2020, han tingut un impacte directe en els sistemes de salut de tots els països, en la salut mental de les persones, en un increment de la violència domèstica, en l’alimentació, en el medi ambient, en l’educació, el turisme, el trànsit aeri…

Com ens en sortirem?

Resiliència

Capacitat de l’individu per a afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per a recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses

Aquest és el gran regal que ens ha fet el 2020!!!

I aquesta paraula, és la solució per superar la crisi. Davant d’una situació com la que ens ha provocat el Covid-19, hem d’adaptar-nos-hi i créixer. Totes les situacions de dificultat, han de ser un repte per superar. En tots els àmbits: personal, laboral, social, familiar…

Hem d’exigir als governs polítiques noves per a la nova realitat. A les empreses, que canviin la mentalitat per afavorir el teletreball, la conciliació familiar… A les escoles, que millorin en l’us de la tecnologia aplicada a la nova manera d’ensenyar als nostres fills…

Però qui primer ha de fer el canvi, el més fàcil, és un mateix. Si nosaltres mateixos no intentem canviar la nostra manera de relacionar-nos, de treballar, de cuidar-nos, de poc servirà la resta.

La paraula resiliència implica aprenentatge. Hem de tornar a aprendre. Segurament, començar de zero en molts aspectes. Però la manera com ens hi adaptem, la manera com ho afrontem, condicionarà de ben segur, el nostre futur.

PerMariàngels

Fem salut!

Deixem enrere l’estiu definitivament, i ja hem encetat la tardor. Molts tornarem (o intentarem tornar) a la rutina dels hàbits saludables: fer més exercici, mantenir una dieta més sana, respectar les hores de son…

Si a més a més, t’interessa la medicina preventiva, l’assegurança de salut privada és la teva recepta.

La majoria de companyies inclouen dins dels seus serveis, revisions mèdiques anuals i exhaustius programes de prevenció per a diferents patologies, com ara riscos cardiovasculars, detecció precoç del càncer de mama o pròstata o el glaucoma, entre d’altres.

A més a més, amb l’assegurança de salut podràs accedir ràpidament al pediatra o metge de família que vulguis, així com també a l’especialista que necessitis, sense la necessitat de passar abans pel metge de capçalera.

Els quadres mèdics de les companyies l’integren metges i especialistes de referència, així com també clíniques i hospitals de renom. Fins i tot, hi ha companyies que, en cas de necessitat, inclouen la possibilitat d’accedir a tractaments mèdics fora de l’estat espanyol.

A més a més, la majoria d’assegurances inclouen el complement buco-dental, amb tractaments gratuits (netejes, radiografies, consultes, extraccions…) i la resta a preus baremats, que representen un estalvi important de diners per la família.

I quan puguem tornar a viatjar, la teva companyia estarà al teu costat, ja que ofereixen també assistència sanitària a l’estranger (despeses d’hospitalització, intervencions d’urgència…)

Per acabar, la majoria de companyies inclouen altres serveis relacionats amb el benestar físic i mental, com accés al servei de psiquiatria (amb hospitalització, tot i que no il·limitada) o psicoteràpia, o fins i tot acupuntura.

Si et preocupa la teva salut, assegura-la! Però no a qualsevol preu… Ni totes les companyies són iguals, ni tots els productes ofereixen el mateix. Si vols saber la opció que millor s’adapta a les teves necessitats, parlem-ne… En confiança!

PerMariàngels

Ara és el moment

Sembla un eslògan electoral, però en aquest cas, no ho pretén ser.

Amb aquest títol et vull fer reflexionar sobre la importància de tenir protegits correctament els teus béns més preuats. A causa de tot el que hem viscut últimament, ens hem tornat més sensibles a valorar tot allò que tenim i que no volem perdre: la salut, la casa (on hi hem viscut molt més intensament que mai fins ara, segurament) i el futur dels qui més ens estimem, entre d’altres.

A continuació et donaré unes quantes idees que em sembla que et poden ajudar en aquest sentit.

La família

Protegir la família i el seu futur no és fàcil. Hi ha molts factors que poden influir-hi, i molts segurament estan fora del teu control. Ara bé, contractant una assegurança de vida t’assegures que si mai faltes, la teva família no s’hagi de preocupar de pagar la hipoteca o els estudis dels fills, i puguin continuar vivint amb una certa “normalitat”. Si ja tens una assegurança de vida contractada (per “obligació” o no), comprova que està adaptada a les necessitats actuals de la teva família (import i garanties contractades). Un cop decidit el capital que necessites assegurar, busca quines companyies t’ofereixen unes millors condicions (cobertures, serveis addicionals, preu, fraccionament…).

Si tens hipoteca…

Encara que tinguis una hipoteca, pots contractar l’assegurança de vida (i la de la llar) a on et vingui de gust (i si et diuen que et modificaran les condicions, primer caldrà veure què diu el contracte d’hipoteca i segon, fer números perquè fins i tot així, segur que estalvies diners canviant de companyia)

La salut

Mai com ara ens havíem preocupat tant de la nostra salut com a societat. Durant aquestes dures setmanes, el sistema sanitari i el sector assegurador han estat a l’alçada que els tocava i més. Malauradament, com a conseqüència, les llistes d’espera en el sector públic s’estan allargant encara més. Per altra banda, les companyies asseguradores han posat en marxa sistemes de telemedicina i assistència remota, per donar un servei encara més eficient als seus assegurats. És per això (i més) que és interessant valorar la possibilitat de contractar una assegurança de salut privada, si és que encara no la tens. N’hi ha de molts tipus: des d’assegurances dentals, passant per assegurances de serveis ambulatoris (especialistes i mitjans de diagnosi en consulta) fins a les assegurances de serveis integrals (amb especialistes, intervencions i hospitalització).

Quan busquis una mútua

No et fixis només en el preu; mira quines cobertures et dóna cada producte, el tipus de quadre mèdic, si hi ha copagaments o no, quins mitjans de diagnosi, tractaments o pròtesis estan coberts, si s’hi inclouen noves tecnologies i si hi ha serveis addicionals (bucodental, podologia…)

Casa teva

La llar és una de les inversions més grans que fem al llarg de la nostra vida. Han calgut molts d’esforços (i segurament no només econòmics) per aconseguir transformar una casa qualsevol en la teva. Per aquest motiu, cal protegir-la el millor possible davant dels majors riscos possibles (incendi, robatori, fenòmens atmosfèrics, danys per aigua…). Una bona assegurança de la llar et dona la tranquil·litat de saber que en cas d’un sinistre, la companyia et pot reparar el dany o compensar la pèrdua econòmica que tinguis. És important determinar bé els capitals assegurats (sobretot del contingut), per evitar infra-assegurança. Siguis propietari o llogater, et convé assegurar la teva casa.

I quan comparis…

Mira quines cobertures i serveis addicionals et dóna cada companyia, perquè n’hi ha molts que segurament et sorprendran: assistència en viatge, control de plagues, orientació mèdica telefònica, assessorament informàtic, servei de bricolatge…

Estic a la teva disposició per ajudar-te a triar quins productes asseguradors s’adapten millor a les teves necessitats. Sense cap compromís. En confiança.

PerMariàngels

Cap a una nova realitat

Fa pocs dies que Capgemini ha publicat l’estudi “Covid-19 i el consumidor de serveis financers”, amb l’objectiu d’analitzar en quina mesura la pandèmia està canviant els hàbits de consum respecte als serveis de banca i assegurances, i així mateix, identificar quines seran les tendències que marcaran les empreses d’aquests sectors.

Amb aquesta intenció, a primers d’abril del 2020 va dur a terme una enquesta a més de 11.200 consumidors d’onze països, entre els quals hi havia Espanya.

Les principals conclusions de l’estudi són:

  1. Increment de les transaccions de pagament digitals, que es mantindran a l’alça després de la crisi
  2. Acceleració en l’adopció dels canals digitals, tot i que encara hi haurà cert interès per anar a les sucursals físiques
  3. Orientació del consumidor cap a l’estalvi i la seguretat: una inclinació més gran en contractar assegurances de tot tipus, especialment assegurances de vida, en el cas espanyol. En l’estalvi, la tendència és contractar productes d’inversió de baix risc i de caràcter sostenible
  4. Alta sensibilitat cap al servei: la manera en què s’atengui al client durant la crisi, condicionarà la fidelitat del consumidor cap a l’empresa

La pandèmia ens fa posar les piles al sector assegurador. Des de les companyies, que han de donar facilitats als clients per afrontar els pagaments en un període en què la liquiditat és (i serà) molt baixa, adaptar-se als nous canals de comunicació amb els clients, dissenyar productes d’acord amb les noves necessitats (pay per use, per exemple) fins als propis mediadors que hem d’estar més que mai, al costat del client per detectar les seves noves necessitats i oferir-los alternatives.

Ens encaminem cap a una nova realitat, on cada vegada farem més transaccions econòmiques des del mòbil, però a la vegada, valorarem més l’atenció personalitzada. Una nova realitat que demana més empatia, servei, seguretat, confiança, sostenibilitat amb el medi ambient i sobretot, adaptació i personalització. Estarem a l’alçada?