4 ratlles

PerMariàngels

Informació de contacte

Si vols contactar amb mi per fer qualsevol consulta o resoldre qualsevol dubte que tinguis sobre assegurances, pots fer-ho de la manera que et vagi millor:

Per telèfon, trucant al despatx al 931 298 049

Enviant un whatsapp al mòbil 667 037 604

Escrivint un mail a info@mcasadellapol.cat

Concertant visita prèvia al despatx del carrer Mallorca, 41 de Malgrat de mar

L’horari del despatx és als matins, de dilluns a divendres de 09:00 a 14:00 i a les tardes, dilluns, dimecres i divendres de 15:00 a 19:00. Però m’adapto a les necessitats de cadascú

PerMariàngels

Els riscos d’un ciberatac

Segurament no t’has plantejat que el teu negoci pugui ser susceptible de patir un atac cibernètic, perquè segurament tens un antivirus contractat, o fas còpies de seguretat periòdicament, o les teves dades no penses que puguin interessar a ningú…

Doncs la realitat no pot estar més lluny d’aquesta percepció:

L’antivirus no protegeix a nivell global l’empresa. O potser les grans companyies que han patit un ciberatac i han sortit a les notícies, no disposaven d’un antivirus potent i fins i tot d’un equip d’informàtics i experts en seguretat al darrere?

Les còpies de seguretat no són un bon sistema davant d’un atac cibernètic, ja que és el primer que els atacants busquen i xifren per demanar un rescat.

Hi ha un mercat negre de dades a nivell mundial. Les dades de la teva empresa poden interessar a algú de l’altra punta de món, que està disposat a pagar diners per aconseguir-les.

Segons Deloitte, en el seu informe sobre l’estat de la ciberseguretat a Espanya al 2020, un 76% de les empreses espanyoles han patit algun tipus d’incident en els últims 6 mesos. I les empreses que són objectiu dels ciberatacants solen ser les petites i mitjanes, que inverteixen molt poc en seguretat i per tant, tenen un risc molt més alt de patir-ne les conseqüències.

Destacaria 3 tipus de riscos als que exposem la nostra empresa davant d’un ciberatac:

  1. La Responsabilitat Civil
  2. La reputació de la nostra empresa
  3. La pèrdua de productivitat i per tant, la continuïtat de negoci

Et proposo 3 accions per limitar aquestes amenaces al màxim:

a. Tenir consciència de la importància de la ciberseguretat en el nostre negoci, ja sigui una empresa industrial o de serveis

b. Aplicar els consells bàsics de seguretat que ens recomanen els experts en seguretat Lazarus

  1. Utilitzar contrasenyes difícils. S’estima que un 10% dels espanyols fa servir la mateixa contrasenya per tot. Això és posar-ho massa fàcil als hackers
  2. Utilitzar diferents mètodes d’autenticació
  3. Reforçar la seguretat del correu electrònic. El correu electrònic sol ser una de les portes d’entrada dels atacants. Cal invertir en un sistema de comunicació segur a través del mail.
  4. Actualitzar el software de gestió.
  5. Utilitzar el protocol HTTPS a la teva pàgina web. D’aquesta manera, amb l’us d’un certificat SSL/TLS es xifra la informació personal que s’hi introdueixi i els atacants no hi podran accedir.

c. Protegir el nostre negoci amb una pòlissa d’assegurança de ciberprotecció, d’aquesta manera transferim els riscos a la companyia asseguradora. Avui en dia, les companyies ofereixen productes que no només es posen en marxa en cas d’un atac, sinó que també ofereixen serveis preventius per analitzar la vulnerabilitat del nostre negoci, fer un estudi sobre l’adequació en matèria de protecció de dades o fins i tot instal·lar una aplicació per evitar possibles segrestos. Pots veure’n més detalls aquí.

Si vols tenir ben protegit el teu negoci, parlem-ne #enconfiança

PerMariàngels

Les assegurances de vida

Si pensem en assegurances de vida, segurament el primer que ens ve al cap és la hipoteca:

“Me la van obligar a contractar quan vaig signar la hipoteca de casa”

“No tinc hipoteca i no en necessito”

La veritat és que encara que no tinguem hipoteca o préstec, ens convé protegir-nos. A l’article d’avui intentaré donar-te vàries raons.

Normalment, quan haig de parlar de la importància de contractar una assegurança de vida, recordo el què em va dir un molt bon professional del sector ja fa uns quants anys:

Una assegurança de vida es fa per amor. Perquè la contractes pensant en qui més t’estimes.

Fernando Velasco Betés dixit

I és ben cert. Encara que no ens agradi gaire pensar-hi, és un tema que hem d’afrontar. Sobretot si la nostra família depèn econòmicament de nosaltres. Pensem un moment en com s’ho farien sense el nostre suport econòmic:

  • Arribarien a final de mes?
  • Podrien continuar vivint a la mateixa casa?
  • Mantindrien el mateix ritme de vida? (escola, extraescolars, vacances…)
  • Els fills/es, podrien seguir amb els seus estudis?

A l’hora de contractar una assegurança de vida, hem de pensar sobre tots aquests aspectes. Per aquest motiu hem de quantificar quins ingressos els caldrien, i durant quant de temps.

Plantar cara a una mort (o una malaltia greu que ens invalidi) és un pas molt difícil. Més encara, si a part del dolor emocional, s’hi afegeix el patiment econòmic.

Contractant una assegurança de vida, no els estalviaràs el dolor per la pèrdua, però els donaràs tranquil·litat econòmica que necessiten.

Moltes famílies reben cada any l’ajuda de les companyies de vida. En aquest article, es constata que cada any 8.400 famílies espanyoles pateixen una mort o invalidesa que els dificulta pagar la hipoteca. D’aquestes, unes 4.600 tenen una assegurança de vida que les protegeix.

Sóc solter/a i no tinc família depenent de mi. No em cal cap assegurança de vida

Si aquesta és la teva situació, no t’enganyis. Encara que no tinguis família que depengui de tu, et convé contractar una assegurança de vida. Justament perquè has de fer front tot sol/a a les despeses.

Una assegurança de vida pot incloure, a part de la garantia bàsica, la garantia d’invalidesa (total o absoluta) per malaltia o accident. I en aquest cas, qui rep la prestació és el propi assegurat que, a causa de la invalidesa, pot veure reduïts notablement els seus ingressos.

Amb un bon assessorament, sabràs quin capital assegurar i quines garanties contractar per tenir l’assegurança de vida que realment et convé, i no la que t’imposa el banc quan contractes la hipoteca.

Per cert, parlant de bancs… Saps que pots canviar de companyia sempre que vulguis, més encara si l’has contractat a la teva entitat bancària?

En parlem? #enconfiança

PerMariàngels

De quines assegurances parlarem al 2021?

La pandèmia ens ha fet canviar els hàbits en molts aspectes. També a nivell assegurador. Quines seran les tendències que aniran a l’alça aquest 2021?

  1. La salut ara com ara, és el més important per molta gent. L’amenaça del Covid ens ha fet recordar a tots la importància de tenir i preservar la salut. Per aquest motiu, tots els productes asseguradors relacionats amb la salut sembla que creixeran.
  2. El teletreball s’ha imposat descaradament durant la pandèmia, no només en grans empreses, sinó també en moltes pimes que aposten pel treball en remot. Això farà que els productes de ciberseguretat s’hagin d’adaptar a aquestes noves necessitats de les empreses, on una gran part de la plantilla treballa ara des de casa seva.
  3. La paraula crisi la sentirem i molt, durant el 2021. El què desconeixem a hores d’ara és la intensitat i la durada que tindrà. Les èpoques en crisi són les èpoques en què les assegurances de caució i les de protecció de pagaments adquireixen més protagonisme a nivell empresarial. A nivell d’assegurances per a particulars, les pòlisses de protecció del lloguer tant per a pisos com per a locals, aniran adquirint més importància.
  4. Menys mobilitat. Tot i que disposarem de vacuna, segurament la mobilitat durant el 2021 encara serà reduïda. Malgrat tot, els experts assenyalen que la taxa d’assegurament incrementarà notablement: qui viatgi, ja sigui per plaer o feina, ho farà amb una assegurança de viatge sota el braç.

Caldrà veure com les companyies adapten els seus productes a aquestes noves necessitats. Estarem al cas!

PerMariàngels

Quines paraules defineixen el 2020?

El 2020 serà un any per recordar durant anys. Segur que estem d’acord en què l’aparició del virus del Covid-19 ha marcat un abans i un després en molts d’aspectes de la nostra vida: salut, benestar, economia…

Les 3 paraules que he triat per definir el 2020 són:

Pandèmia

Es defineix com a pandèmia, la propagació mundial d’una nova malaltia.

Pandemia deriva del terme greg “pandemos”: “pan” vol dir “tots” i “demos”, “població”.

L’11 de març del 2020, l’OMS va declarar el nou brot de coronavirus com a “pandèmia”.

Les pandèmies han format part de la humanitat des de fa molts segles. Per trobar indicis de la primera, ens hauríem de remuntar a l’època de l’imperi bizantí. La primera epidèmia de pesta de que es té constància, va produir-se durant el mandat de l’emperador Justinià, i es calcula que van perdre la vida uns 4 milions de persones: hi va haver moments en què el nombre de morts superava els vius.

D’altres pandèmies “famoses” han estat: la pesta negra (que va tenir el seu punt àlgid entre el 1346 i 1353), la de la verola, que es va expandir molt durant el segle XVIII i la grip espanyola (primer cas al març del 1918, a finals de la primera guerra mundial, i que es coneix amb aquest nom, perquè Espanya va ser neutral durant la primera guerra mundial, i la informació sobre el virus corria lliurement, a diferència de la resta de països, que intentaven ocultar les dades sobre la pandèmia). La grip asiàtica es va donar a conèixer al 1957, i en menys d’un any es va propagar per tot el món. Al 1968 es va detectar una variació del virus que provocava la grip assiàtica. Aquest nou virus es va conèixer com Grip de Hong Kong.

La més recent de les pandèmies, i una de les més greus, és la coneguda com el VIH (virus de la Inmunodeficiència Adquirida) o SIDA. Els primers casos es van detectar al 1981. Es calcula que el VIH ha causat uns 25 milions de morts a tot el món.

Crisi

Situació greu o difícil que posa en perill la continuïtat o el desenvolupament d’un procés

El mot crisi fa referència a diferents situacions. Bàsicament, es poden classificar en:

  1. Crisi econòmica
  2. Crisi social
  3. Crisi política
  4. Crisi climàtica o ambiental

Per què la crisi del Coronavirus ha provocat aquest impacte socioeconòmic tan gran?

L’arrel la podem buscar en l’efecte sanitari de la pròpia malaltia, i pels esforços dels diferents països per controlar la seva expansió, que ha provocat la saturació dels sistemes sanitaris. Algunes de les mesures que han aplicat els diferents governs per evitar la propagació del virus han estat: el confinament de la població, l’establiment de quarantenes i tocs de queda , a més a més del tancament d’activitats i comerços considerats “no essencials”, i la cancel·lació o suspensió d’activitats que impliquin aglomeracions de persones.

Aquestes mesures, afegides amb d’altres factors col·laterals, com la guerra comercial entre la Xina i EEUU, els efectes econòmics del Brèxit, la guerra de preus del petroli entre Rússia i Aràbia Saudita o el col·lapse del mercat de valors el 9 de març del 2020, han tingut un impacte directe en els sistemes de salut de tots els països, en la salut mental de les persones, en un increment de la violència domèstica, en l’alimentació, en el medi ambient, en l’educació, el turisme, el trànsit aeri…

Com ens en sortirem?

Resiliència

Capacitat de l’individu per a afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per a recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses

Aquest és el gran regal que ens ha fet el 2020!!!

I aquesta paraula, és la solució per superar la crisi. Davant d’una situació com la que ens ha provocat el Covid-19, hem d’adaptar-nos-hi i créixer. Totes les situacions de dificultat, han de ser un repte per superar. En tots els àmbits: personal, laboral, social, familiar…

Hem d’exigir als governs polítiques noves per a la nova realitat. A les empreses, que canviin la mentalitat per afavorir el teletreball, la conciliació familiar… A les escoles, que millorin en l’us de la tecnologia aplicada a la nova manera d’ensenyar als nostres fills…

Però qui primer ha de fer el canvi, el més fàcil, és un mateix. Si nosaltres mateixos no intentem canviar la nostra manera de relacionar-nos, de treballar, de cuidar-nos, de poc servirà la resta.

La paraula resiliència implica aprenentatge. Hem de tornar a aprendre. Segurament, començar de zero en molts aspectes. Però la manera com ens hi adaptem, la manera com ho afrontem, condicionarà de ben segur, el nostre futur.

PerMariàngels

Fem salut!

Deixem enrere l’estiu definitivament, i ja hem encetat la tardor. Molts tornarem (o intentarem tornar) a la rutina dels hàbits saludables: fer més exercici, mantenir una dieta més sana, respectar les hores de son…

Si a més a més, t’interessa la medicina preventiva, l’assegurança de salut privada és la teva recepta.

La majoria de companyies inclouen dins dels seus serveis, revisions mèdiques anuals i exhaustius programes de prevenció per a diferents patologies, com ara riscos cardiovasculars, detecció precoç del càncer de mama o pròstata o el glaucoma, entre d’altres.

A més a més, amb l’assegurança de salut podràs accedir ràpidament al pediatra o metge de família que vulguis, així com també a l’especialista que necessitis, sense la necessitat de passar abans pel metge de capçalera.

Els quadres mèdics de les companyies l’integren metges i especialistes de referència, així com també clíniques i hospitals de renom. Fins i tot, hi ha companyies que, en cas de necessitat, inclouen la possibilitat d’accedir a tractaments mèdics fora de l’estat espanyol.

A més a més, la majoria d’assegurances inclouen el complement buco-dental, amb tractaments gratuits (netejes, radiografies, consultes, extraccions…) i la resta a preus baremats, que representen un estalvi important de diners per la família.

I quan puguem tornar a viatjar, la teva companyia estarà al teu costat, ja que ofereixen també assistència sanitària a l’estranger (despeses d’hospitalització, intervencions d’urgència…)

Per acabar, la majoria de companyies inclouen altres serveis relacionats amb el benestar físic i mental, com accés al servei de psiquiatria (amb hospitalització, tot i que no il·limitada) o psicoteràpia, o fins i tot acupuntura.

Si et preocupa la teva salut, assegura-la! Però no a qualsevol preu… Ni totes les companyies són iguals, ni tots els productes ofereixen el mateix. Si vols saber la opció que millor s’adapta a les teves necessitats, parlem-ne… En confiança!

PerMariàngels

Ara és el moment

Sembla un eslògan electoral, però en aquest cas, no ho pretén ser.

Amb aquest títol et vull fer reflexionar sobre la importància de tenir protegits correctament els teus béns més preuats. A causa de tot el que hem viscut últimament, ens hem tornat més sensibles a valorar tot allò que tenim i que no volem perdre: la salut, la casa (on hi hem viscut molt més intensament que mai fins ara, segurament) i el futur dels qui més ens estimem, entre d’altres.

A continuació et donaré unes quantes idees que em sembla que et poden ajudar en aquest sentit.

La família

Protegir la família i el seu futur no és fàcil. Hi ha molts factors que poden influir-hi, i molts segurament estan fora del teu control. Ara bé, contractant una assegurança de vida t’assegures que si mai faltes, la teva família no s’hagi de preocupar de pagar la hipoteca o els estudis dels fills, i puguin continuar vivint amb una certa “normalitat”. Si ja tens una assegurança de vida contractada (per “obligació” o no), comprova que està adaptada a les necessitats actuals de la teva família (import i garanties contractades). Un cop decidit el capital que necessites assegurar, busca quines companyies t’ofereixen unes millors condicions (cobertures, serveis addicionals, preu, fraccionament…).

Si tens hipoteca…

Encara que tinguis una hipoteca, pots contractar l’assegurança de vida (i la de la llar) a on et vingui de gust (i si et diuen que et modificaran les condicions, primer caldrà veure què diu el contracte d’hipoteca i segon, fer números perquè fins i tot així, segur que estalvies diners canviant de companyia)

La salut

Mai com ara ens havíem preocupat tant de la nostra salut com a societat. Durant aquestes dures setmanes, el sistema sanitari i el sector assegurador han estat a l’alçada que els tocava i més. Malauradament, com a conseqüència, les llistes d’espera en el sector públic s’estan allargant encara més. Per altra banda, les companyies asseguradores han posat en marxa sistemes de telemedicina i assistència remota, per donar un servei encara més eficient als seus assegurats. És per això (i més) que és interessant valorar la possibilitat de contractar una assegurança de salut privada, si és que encara no la tens. N’hi ha de molts tipus: des d’assegurances dentals, passant per assegurances de serveis ambulatoris (especialistes i mitjans de diagnosi en consulta) fins a les assegurances de serveis integrals (amb especialistes, intervencions i hospitalització).

Quan busquis una mútua

No et fixis només en el preu; mira quines cobertures et dóna cada producte, el tipus de quadre mèdic, si hi ha copagaments o no, quins mitjans de diagnosi, tractaments o pròtesis estan coberts, si s’hi inclouen noves tecnologies i si hi ha serveis addicionals (bucodental, podologia…)

Casa teva

La llar és una de les inversions més grans que fem al llarg de la nostra vida. Han calgut molts d’esforços (i segurament no només econòmics) per aconseguir transformar una casa qualsevol en la teva. Per aquest motiu, cal protegir-la el millor possible davant dels majors riscos possibles (incendi, robatori, fenòmens atmosfèrics, danys per aigua…). Una bona assegurança de la llar et dona la tranquil·litat de saber que en cas d’un sinistre, la companyia et pot reparar el dany o compensar la pèrdua econòmica que tinguis. És important determinar bé els capitals assegurats (sobretot del contingut), per evitar infra-assegurança. Siguis propietari o llogater, et convé assegurar la teva casa.

I quan comparis…

Mira quines cobertures i serveis addicionals et dóna cada companyia, perquè n’hi ha molts que segurament et sorprendran: assistència en viatge, control de plagues, orientació mèdica telefònica, assessorament informàtic, servei de bricolatge…

Estic a la teva disposició per ajudar-te a triar quins productes asseguradors s’adapten millor a les teves necessitats. Sense cap compromís. En confiança.

PerMariàngels

Cap a una nova realitat

Fa pocs dies que Capgemini ha publicat l’estudi “Covid-19 i el consumidor de serveis financers”, amb l’objectiu d’analitzar en quina mesura la pandèmia està canviant els hàbits de consum respecte als serveis de banca i assegurances, i així mateix, identificar quines seran les tendències que marcaran les empreses d’aquests sectors.

Amb aquesta intenció, a primers d’abril del 2020 va dur a terme una enquesta a més de 11.200 consumidors d’onze països, entre els quals hi havia Espanya.

Les principals conclusions de l’estudi són:

  1. Increment de les transaccions de pagament digitals, que es mantindran a l’alça després de la crisi
  2. Acceleració en l’adopció dels canals digitals, tot i que encara hi haurà cert interès per anar a les sucursals físiques
  3. Orientació del consumidor cap a l’estalvi i la seguretat: una inclinació més gran en contractar assegurances de tot tipus, especialment assegurances de vida, en el cas espanyol. En l’estalvi, la tendència és contractar productes d’inversió de baix risc i de caràcter sostenible
  4. Alta sensibilitat cap al servei: la manera en què s’atengui al client durant la crisi, condicionarà la fidelitat del consumidor cap a l’empresa

La pandèmia ens fa posar les piles al sector assegurador. Des de les companyies, que han de donar facilitats als clients per afrontar els pagaments en un període en què la liquiditat és (i serà) molt baixa, adaptar-se als nous canals de comunicació amb els clients, dissenyar productes d’acord amb les noves necessitats (pay per use, per exemple) fins als propis mediadors que hem d’estar més que mai, al costat del client per detectar les seves noves necessitats i oferir-los alternatives.

Ens encaminem cap a una nova realitat, on cada vegada farem més transaccions econòmiques des del mòbil, però a la vegada, valorarem més l’atenció personalitzada. Una nova realitat que demana més empatia, servei, seguretat, confiança, sostenibilitat amb el medi ambient i sobretot, adaptació i personalització. Estarem a l’alçada?

PerMariàngels

Ciberdelinqüència

És increïble, però cert. Malgrat la difícil situació que estem vivint a tot el món, els intents d’estafa per part de ciberdelinqüents estan proliferant més que mai.

Només en el passat mes de març, s’han registrat més de 10.000 dominis que inclouen paraules o termes relacionats amb el coronavirus, i que tenen per objectiu algun intent d’estafa. Per exemple: mentir per intentar convèncer a l’internauta de donar diners per a la investigació en la lluita contra el virus, programes informàtics que ataquen directament a les bases de dades sanitàries per bloquejar-les i demanar un rescat per alliberar-les…

Com a usuaris individuals, no estem exempts d’aquests ciberperills, i encara més avui en dia, en què passem moltes més hores connectats des de casa, bé tele-treballant, bé per oci.

Per altra banda, els negocis estan cada vegada més connectats a la xarxa (molts ja ho estan al 100%). Això fa que els riscos d’un ciberatac siguin molt més grans: robatoris de bases de dades, pèrdues de contrassenyes, virus informàtics, correus electrònics fraudulents… Són tipus de ciberdelinqüència que cada dia són més habituals. De fet, el 75% de les empreses han patit algun tipus d’atac cibernètic, amb un cost mitjà de 75.000€.

Quins consells podem seguir per protegir-nos davant d’aquests riscos?

  • Actualitzar sempre que es pugui el sistema operatiu dels equips informàtics i tenir actualitzat l’antivirus
  • No executar programes dels que no en coneixem la procedència, ni instal·lar programari sospitós
  • Augmentar la seguretat de la nostra xarxa sense fils, instal·lant i canviant sovint la contrasenya, i intentar evitar l’accés a xarxes de wifi públiques
  • No guardar dades sensibles (laborals, historials clínics…) en els nostres dispositius personals connectats
  • Quan usem el núvol, estar segurs que el nostre proveïdor té activats els protocols de seguretat correctes
  • No revelar dades personals a través de les xarxes socials. Més de la meitat de les ciberamenaces registrades pels cossos de seguretat tenen el seu orígen en les xarxes socials
  • Desconfiar sempre dels missatges telefònics o de correu electrònic que rebem, dels quals no en coneguem la seva procedència
  • Ignorar les crides que rebem quan se’ns indica que el nostre ordinador o mòbil està infectat per un virus, encara que sembli que vinguin de Microsoft o Apple
  • No connectar-se a la banca online des de xarxes mòbils obertes o ordinadors que no siguin els nostres
  • Instal·lar un anti-virus al mòbil, sobretot si el fem servir per rebre codis d’autoritzacions bancàries
  • Quan haguem de realitzar transaccions o donar dades personals a través d’una web, comprovar que l’adreça comença per https:
  • Usar la configuració de privacitat per a qualsevol aplicació, dispositiu o servei que s’utilitzi

A la web del cos dels mossos d’esquadra hi ha una sèrie de consells molt interessants per millorar la nostra seguretat mentre naveguem per la xarxa. Podeu accedir-hi aquí

Solucions per a la ciberprotecció d’empreses

La majoria de companyies asseguradores ofereixen productes especials de ciberseguretat per protegir qualsevol tipus de negoci: des d’un comerç fins a una pime. Quines cobertures són les més habituals en aquest tipus de producte?

  • Pèrdua de dades
  • Responsabilitat Civil davant de reclamacions de tercers, per violació de privacitat, error en seguretat o continguts digitals
  • Serveis preventius d’anàlisi de vulnerabilitats
  • Vigilància de seguretat digital
  • Gestió d’incidents de seguretat
  • Pèrdua de beneficis a causa del ciberatac
  • Danys propis (reparació de sistemes, pagament del cost del rescat, robatori d’identitat, dany reputacional)
  • Procediments regulatoris (sancions i multes de l’organisme regulador i cobertura de despeses de notificació per violació de privacitat)
  • Extensió dels serveis als tele treballadors perquè puguin continuar treballant des de casa amb la mateixa seguretat que al lloc habitual

Els riscos associats a internet són molts i molt variats, i cada dia en surten de nous. Per aquest motiu, és molt important prendre nota dels consells anteriors i no baixar mai la guàrdia.

I si a més a més tens un negoci, cal que valoris seriosament la possibilitat de contractar una assegurança per protegir-lo encara millor. Parlem-ne, segur que trobem l’opció que s’adapta millor a les teves necessitats.

PerMariàngels

#joemquedoacasa #covid-19

Malgrat el confinament, segueixo treballant des de casa per assessorar-vos en tot el què calgui respecte a les vostres assegurances.

El despatx estarà tancat mentre duri l’estat d’alarma. Mentrestant, podeu contactar amb mi a través del mòbil, el correu electrònic o el whatsapp.