Arxiu d'autors Mariàngels

PerMariàngels

Treballo des de casa al 100%. Despatx tancat.

Tinc moltes ganes de tornar al despatx, però donat que la meva feina em permet treballar des de casa al 100% amb la mateixa eficàcia i servei de sempre, mantindré aquesta situació fins al setembre, quan es reincorporin els meus fills a l’escola i sigui més fàcil la conciliació familiar.

Mentrestant, pots contactar amb mi pel canal que et sigui més còmode: telèfon mòbil, whatsapp o email. I també a través de les xarxes socials!

Gràcies per la confiança

PerMariàngels

Cap a una nova realitat

Fa pocs dies que Capgemini ha publicat l’estudi “Covid-19 i el consumidor de serveis financers”, amb l’objectiu d’analitzar en quina mesura la pandèmia està canviant els hàbits de consum respecte als serveis de banca i assegurances, i així mateix, identificar quines seran les tendències que marcaran les empreses d’aquests sectors.

Amb aquesta intenció, a primers d’abril del 2020 va dur a terme una enquesta a més de 11.200 consumidors d’onze països, entre els quals hi havia Espanya.

Les principals conclusions de l’estudi són:

  1. Increment de les transaccions de pagament digitals, que es mantindran a l’alça després de la crisi
  2. Acceleració en l’adopció dels canals digitals, tot i que encara hi haurà cert interès per anar a les sucursals físiques
  3. Orientació del consumidor cap a l’estalvi i la seguretat: una inclinació més gran en contractar assegurances de tot tipus, especialment assegurances de vida, en el cas espanyol. En l’estalvi, la tendència és contractar productes d’inversió de baix risc i de caràcter sostenible
  4. Alta sensibilitat cap al servei: la manera en què s’atengui al client durant la crisi, condicionarà la fidelitat del consumidor cap a l’empresa

La pandèmia ens fa posar les piles al sector assegurador. Des de les companyies, que han de donar facilitats als clients per afrontar els pagaments en un període en què la liquiditat és (i serà) molt baixa, adaptar-se als nous canals de comunicació amb els clients, dissenyar productes d’acord amb les noves necessitats (pay per use, per exemple) fins als propis mediadors que hem d’estar més que mai, al costat del client per detectar les seves noves necessitats i oferir-los alternatives.

Ens encaminem cap a una nova realitat, on cada vegada farem més transaccions econòmiques des del mòbil, però a la vegada, valorarem més l’atenció personalitzada. Una nova realitat que demana més empatia, servei, seguretat, confiança, sostenibilitat amb el medi ambient i sobretot, adaptació i personalització. Estarem a l’alçada?

PerMariàngels

Ciberdelinqüència

És increïble, però cert. Malgrat la difícil situació que estem vivint a tot el món, els intents d’estafa per part de ciberdelinqüents estan proliferant més que mai.

Només en el passat mes de març, s’han registrat més de 10.000 dominis que inclouen paraules o termes relacionats amb el coronavirus, i que tenen per objectiu algun intent d’estafa. Per exemple: mentir per intentar convèncer a l’internauta de donar diners per a la investigació en la lluita contra el virus, programes informàtics que ataquen directament a les bases de dades sanitàries per bloquejar-les i demanar un rescat per alliberar-les…

Com a usuaris individuals, no estem exempts d’aquests ciberperills, i encara més avui en dia, en què passem moltes més hores connectats des de casa, bé tele-treballant, bé per oci.

Per altra banda, els negocis estan cada vegada més connectats a la xarxa (molts ja ho estan al 100%). Això fa que els riscos d’un ciberatac siguin molt més grans: robatoris de bases de dades, pèrdues de contrassenyes, virus informàtics, correus electrònics fraudulents… Són tipus de ciberdelinqüència que cada dia són més habituals. De fet, el 75% de les empreses han patit algun tipus d’atac cibernètic, amb un cost mitjà de 75.000€.

Quins consells podem seguir per protegir-nos davant d’aquests riscos?

  • Actualitzar sempre que es pugui el sistema operatiu dels equips informàtics i tenir actualitzat l’antivirus
  • No executar programes dels que no en coneixem la procedència, ni instal·lar programari sospitós
  • Augmentar la seguretat de la nostra xarxa sense fils, instal·lant i canviant sovint la contrasenya, i intentar evitar l’accés a xarxes de wifi públiques
  • No guardar dades sensibles (laborals, historials clínics…) en els nostres dispositius personals connectats
  • Quan usem el núvol, estar segurs que el nostre proveïdor té activats els protocols de seguretat correctes
  • No revelar dades personals a través de les xarxes socials. Més de la meitat de les ciberamenaces registrades pels cossos de seguretat tenen el seu orígen en les xarxes socials
  • Desconfiar sempre dels missatges telefònics o de correu electrònic que rebem, dels quals no en coneguem la seva procedència
  • Ignorar les crides que rebem quan se’ns indica que el nostre ordinador o mòbil està infectat per un virus, encara que sembli que vinguin de Microsoft o Apple
  • No connectar-se a la banca online des de xarxes mòbils obertes o ordinadors que no siguin els nostres
  • Instal·lar un anti-virus al mòbil, sobretot si el fem servir per rebre codis d’autoritzacions bancàries
  • Quan haguem de realitzar transaccions o donar dades personals a través d’una web, comprovar que l’adreça comença per https:
  • Usar la configuració de privacitat per a qualsevol aplicació, dispositiu o servei que s’utilitzi

A la web del cos dels mossos d’esquadra hi ha una sèrie de consells molt interessants per millorar la nostra seguretat mentre naveguem per la xarxa. Podeu accedir-hi aquí

Solucions per a la ciberprotecció d’empreses

La majoria de companyies asseguradores ofereixen productes especials de ciberseguretat per protegir qualsevol tipus de negoci: des d’un comerç fins a una pime. Quines cobertures són les més habituals en aquest tipus de producte?

  • Pèrdua de dades
  • Responsabilitat Civil davant de reclamacions de tercers, per violació de privacitat, error en seguretat o continguts digitals
  • Serveis preventius d’anàlisi de vulnerabilitats
  • Vigilància de seguretat digital
  • Gestió d’incidents de seguretat
  • Pèrdua de beneficis a causa del ciberatac
  • Danys propis (reparació de sistemes, pagament del cost del rescat, robatori d’identitat, dany reputacional)
  • Procediments regulatoris (sancions i multes de l’organisme regulador i cobertura de despeses de notificació per violació de privacitat)
  • Extensió dels serveis als tele treballadors perquè puguin continuar treballant des de casa amb la mateixa seguretat que al lloc habitual

Els riscos associats a internet són molts i molt variats, i cada dia en surten de nous. Per aquest motiu, és molt important prendre nota dels consells anteriors i no baixar mai la guàrdia.

I si a més a més tens un negoci, cal que valoris seriosament la possibilitat de contractar una assegurança per protegir-lo encara millor. Parlem-ne, segur que trobem l’opció que s’adapta millor a les teves necessitats.

PerMariàngels

#joemquedoacasa #covid-19

Malgrat el confinament, segueixo treballant des de casa per assessorar-vos en tot el què calgui respecte a les vostres assegurances.

El despatx estarà tancat mentre duri l’estat d’alarma. Mentrestant, podeu contactar amb mi a través del mòbil, el correu electrònic o el whatsapp.

PerMariàngels

Coronavirus i assegurances

La pandèmia del coronavirus ens ha fet frenar en sec, i canviar de la nit al dia, les nostres rutines habituals. La majoria estarem confinats a casa durant molts de dies encara, la majoria de comerços han hagut d’abaixar la persiana (deixant de generar ingressos) i moltes de les empreses, han hagut d’enviar els seus treballadors a l’atur temporalment.

Davant d’aquesta situació, quina és la posició del sector assegurador?

Des de la patronal UNESPA (que aglutina el 98% del volum de primes), s’ha demanat al govern, que malgrat l’estat d’alarma decretat, es puguin atendre les urgències que sorgeixin durant aquestes setmanes.

Però el decret d’alarma indica molt clarament quines són les circumstàncies d’emergència o situació de força major, i aquestes es limiten a actuacions que tinguin a veure, a la llar, al comerç o a l’empresa, amb subministraments d’aigua, llum, electricitat, telecomunicacions o bé per garantir l’habitabilitat de l’habitatge. Per tant, tot i que les companyies segueixen oferint els seus serveis d’assistència, aquesta es veu minvada a situacions exclusivament, d’emergència.

Pel què fa a les assegurances d’auto, l’assistència en viatge es limitarà, mentre duri l’estat d’alarma, a la prestació del servei de grua i al retorn del conductor (i ocupants, si n’hi ha) al seu domicili. En cas d’accident, les cobertures tan a tercers com a tot risc, es mantenen invariables.

En quant a les assegurances de vida, cal mirar les exclusions de cada contracte, però per norma general, fins ara, la majoria de pòlisses no tenien en compte les pandèmies o epidèmies com a causa de no cobertura. El que està per veure, són les normes de contractació que posarà cada companyia a partir d’ara. Per aquest motiu, jo us recomanaria que de moment, no prenguéssiu cap decisió referent una possible anul·lació d’un contracte d’assegurança de vida. Espereu-vos a veure com va evolucionant tot plegat, millor.

Si teniu contractada una assegurança de salut, utilitzeu sempre que pugueu les aap que inclouen videotrucades amb els especialistes de la companyia. Això evitarà desplaçaments al centre mèdic. Mentre duri l’estat d’alarma, els serveis sanitaris privats estan sota la tutela de l’estat. No obstant, si us trobeu amb una emergència vital, truqueu a la companyia perquè us enviin una ambulància.

En quant a la prestació del servei de les assegurances de decessos, els protocols han canviat per la pandèmia. El certificat de defunció ha d’indicar la causa de la mort, perquè en cas que sigui a causa del Covid-19, els protocols a seguir són molt més estrictes. S’han eliminat funerals i els comiats es faran en la més estricta intimitat, seguint les recomanacions del Ministeri de Salut.

En tot cas, i davant de qualsevol incidència o dubte que tingueu, poseu-vos en contacte amb el vostre mediador.

Cuideu-vos!

PerMariàngels

Conceptes clau en les assegurances d’incapacitat temporal (ILT)

Les assegurances de baixa per malaltia o accident (ILT) estan especialment dirigides als treballadors autònoms, tot i que les pot contractar qualsevol persona treballadora.

Es poden contractar per assegurar la baixa per malaltia, per accident o per qualsevol causa.

Les pot contractar el propi treballador (autònom o no), o bé l’empresa, assegurant als treballadors que decideixi.

Bàsicament hi ha dues modalitats de contractació:

  1. Renda clàssica, en la que la companyia indemnitza una quantitat diària per cada dia que l’assegurat estigui de baixa
  2. Renda baremada, en la que la companyia indemnitza una quantitat determinada en funció de la malaltia o accident que pateixi (independentment dels dies que estigui de baixa i pactada en el barem del producte)

A part d’aquestes dues modalitats, hi ha companyies que han dissenyat productes combinant les dues opcions.

Un concepte clau en aquest tipus de producte és el de la franquícia, que són aquells primers dies de la malaltia que no donen dret a indemnització. La franquícia habitual en aquest tipus de producte sol ser de 7 dies, però es poden pactar menys dies o més, en funció de les necessitats de cadascú.

Cal tenir en compte també que per contractar aquest tipus d’assegurança s’ha de complimentar un qüestionari de salut, motiu pel qual s’han de tenir en compte, abans de contractar, les possibles pre-existències (malalties o dolències prèvies a la contractació).

Un altre aspecte important que cal valorar és l’existència o no de carències, és a dir, el període de temps en el qual les cobertures de la pòlissa estan en suspens.

I per acabar, és del tot necessari saber la durada de la prestació. En el cas de la opció baremada, aquesta vindrà condicionada pel barem (en funció de cada malaltia o dolència, la companyia indica quants de dies es cobren, independentment dels dies que s’estigui de baixa). Però en el cas de la modalitat clàssica, normalment es pot escollir si la durada és de 6 mesos, un any o 18 mesos.

Per tant, quan comparem diferents opcions, cal tenir molt clars aquests conceptes per poder escollir el producte que millor s’adapti a les nostres necessitats.

PerMariàngels

Assegurances de vida

Ja fa molts anys que algú em va dir que les assegurances de vida s’havien de contractar pensant en els qui més t’estimes.

I és totalment cert.

Perquè quan contractem una assegurança de vida, ho fem pensant que si un dia faltem, els nostres fills, la nostra parella, puguin continuar gaudint d’un cert equilibri econòmic, malgrat la pèrdua soferta.

No cal dir que aquests tipus d’assegurança són del tot necessàries en el cas d’haver d’afrontar el pagament d’una hipoteca o d’un préstec personal. Però fins i tot, si no hi ha una hipoteca, potser s’ha de pagar un lloguer, i si falta un dels qui aporta ingressos a la família, segurament serà més difícil pels qui queden continuar pagant el mateix import. Moltes vegades, després d’una mort sobtada, la família ha de canviar de pis perquè no pot continuar pagant o bé la hipoteca, o bé el lloguer. I això, afegit al trasbals per la pèrdua d’un dels seus membres, dificulta encara més la situació.

I encara un altre apunt al respecte: si tenim una hipoteca i una assegurança de vida, recomano que el beneficiari sigui l’entitat bancària. Perquè en cas de mort, serà la companyia qui aboni directament els diners a l’entitat. La família s’estalviarà d’haver de fer els passos d’acceptar els diners, pagar els impostos que toquin i liquidar al banc. En cas que sobrin diners, aquests es retornaran als beneficiaris; no es perden ni se’ls queda la companyia.

En resum, si tens fills i/o parella, hipoteca o préstecs personals, contracta una assegurança de vida!!! I no cal que la contractis al banc!!! El mercat ofereix moltes alternatives més econòmiques i amb millors cobertures que les que et pot oferir una entitat bancària! Segur. Parlem-ne

PerMariàngels

Jubilació assegurada?

No és cap secret que els nascuts a partir del BabyBoom, haurem de treballar fins més enllà dels 65 anys, per cobrar una pensió de jubilació que no ens servirà per mantenir el nivell de vida. Tindrem el rècord de cotitzacions a la Seguretat Social, i malgrat això, l’Estat no ens podrà garantir una vellesa digna.

L’envelliment de la població, una taxa d’atur elevada, una població en actiu amb contractes laborals precaris… fan del tot urgent una reforma del sistema estatal de pensions. Fa pocs dies el govern de Pedro Sanchez (en funcions) anunciava que retiraria 3.000 milions d’euros del Fons de Reserva de les Pensions per poder pagar la paga extraordinària de Nadal. Si ho fa, a finals d’aquest 2019 quedaran a la guardiola de les pensions no més de 2.000 milions d’euros, res a veure amb els 41.634 milions que hi havia a finals del 2014 (Font: Expansion del dia 11/10/2019).

Davant de tot això, com podem assegurar-nos un nivell de vida quan ens jubilem? Com ens podem assegurar una bona jubilació?

La clau està en estalviar, i estalviar de manera continuada i sistemàtica.

Hi ha moltes maneres d’estalviar. Has de buscar la que més s’adapti a la teva manera de fer.

Hi ha tres aspectes clau que et poden servir per triar quin és el producte que més et convé per assegurar-te un capital a la jubilació:

1. La seguretat. La rendibilitat d’un producte d’estalvi, depèn del seu nivell de risc. Quan hagis de triar un producte, has de tenir molt clar si estàs disposat a assumir el risc de pèrdua del capital que hagis invertit, a canvi d’una expectativa de rendibilitat més gran. L’altra opció seria tenir una rendibilitat més moderada, sabent que quan et jubilis o quan el producte arribi a venciment, recuperaras el diner invertit.

2. La disponibilitat. Quan contractis un producte d’estalvi, has de tenir clar si per a tu és important o no poder disposar dels diners en algun moment abans de la jubilació.

3. La fiscalitat. Per acabar, un últim aspecte que has de tenir ben present és si el producte d’estalvi que estas avaluant té avantatges fiscals i quins són. Per exemple, els Plans de Previsió Assegurat actualment tenen avantatges fiscals en el moment de les aportacions al pla (són deduïbles fins a 8.000€ anuals en la declaració de l’IRPF). En canvi, a l’hora de cobrar, els rendiments tributaran com a rendiments del treball. Per altra banda, les rendes vitalícies, els PIAS (Plans Individuals Estalvi Sistemàtic) o els SIALP, tenen l’avantatge fiscal en el moment en el què es rep la prestació, que tributa com a rendiments d’estalvi, no en el moment de les aportacions.

Dependrà doncs de les circumstàncies personals de cadascú per decidir-se entre els diferents productes asseguradors pensats especialment per estalviar a llarg termini: els Plans de Previsió Assegurats, els PIAS, les Rendes Vitalicies, els SIALP…

El que està clar és que no podem refiar-nos de que quan ens jubilem puguem viure dignament amb la pensió que ens garantirà l’Estat. Hem d’estalviar per poder complementar-la quan arribi el moment.

PerMariàngels

Què és un mediador d’assegurances?

Un mediador d’assegurances és l’intermediari entre la companyia d’assegurances i l’assegurat. Hi ha diferents tipus de mediadors: agents d’assegurances (que poden ser exclusius o vinculats), operadors de banca-assegurances i corredors d’assegurances. L’activitat de tots ells està regulada per la Llei 26/2006 de Mediación de Seguros y Reaseguros Privados.

Quines diferències hi ha entre uns i altres?

Els agents d’assegurances exclusius representen a una companyia en concret. Poden distribuir i assessorar només respecte a productes de la companyia a la qual representen. La cartera de clients és propietat de la companyia.

Els agents vinculats són agents que poden establir acords de distribució amb una o vàries companyies, però no deixen de ser agents que representen a les companyies amb les que treballen.

Els operadors de banca-assegurança són societats, els propietaris de les quals són entitats financeres. Distribueixen les assegurances a través de les sucursals dels bancs, però no deixen de ser agents vinculats o exclusius que representen a les companyies.

Els corredors (o corredories), a diferència de la resta de mediadors d’assegurança, representen al seu client. Poden assessorar i intermediar contractes d’assegurança de qualsevol companyia en nom del seu client, i la cartera de clients sempre és seva.

Quins avantatges tenen els corredors respecte als altres tipus de mediadors?

Independència. Els corredors no mantenim cap relació contractual amb cap companyia asseguradora. Això garanteix la total independència i imparcialitat a l’hora de seleccionar les opcions que considerem més idònies per cada client. Treballem sempre a favor dels interessos dels nostres clients.

Seguretat. Tots els corredors (i els altres mediadors) hem d’estar inscrits al Registre administratiu especial de Mediadors d’assegurances de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, i sotmesos a la seva supervisió i inspecció. Aquest control permanent és garantia de seguretat pels clients.

Assessorament personalitzat i objectiu. Un aspecte únic dels corredors (i que el diferencia de la resta de mediadors) és la obligatorietat de fer un anàlisi objectiu sobre el risc que es pretén assegurar. Abans de dur a terme la formalització d’un contracte d’assegurança, el corredor està obligat donar informació suficientment motivada al client sobre les opcions d’assegurança escollides en funció del seu criteri professional. El client té la seguretat que el corredor analitzarà sempre les suficients opcions abans de presentar-li aquella que s’adapti millor a les seves necessitats.

Amplitud d’ofertes. Els corredors d’assegurances podem ferir als nostres clients productes de qualsevol companyia asseguradora que operi en el mercat. D’aquesta forma, el client s’assegura el lliure accés a qualsevol producte assegurador que li interessi, optant al que s’adapti millor a les seves necessitats

El corredor representa al client davant la companyia asseguradora. La llei ens otorga als corredors, la facultat de representar i defensar els interessos dels nostres clients davant de les companyies asseguradores. Aquesta facultat la tenim amb plena capacitat de negociació en tot allò relacionat amb els contractes d’assegurança. És tan important aquest poder, que qualsevol comunicació que el corredor dirigeixi a una companyia en nom del seu client es considera exactament igual, a tots els efectes, que si l’hagués realitzat el propi assegurat.

PerMariàngels

Carrega el mòbil amb seguretat

Fa pocs dies va aparèixer la notícia d’un incendi en un domicili de Valladolid, provocat per un telèfon mòbil que s’estava carregant.

Aprofitant aquesta terrible informació, aprofito per recordar-vos alguns consells importants que hauriem de tenir en compte per evitar situacions com la del pis de Valladolid:

  1. Desendollar sempre el carregador si no està carregant el mòbil.
  2. No deixar el mòbil (carregant-se o no) sobre el sofà, el llit o qualsevol altre lloc que sigui d’un material que pugui cremar fàcilment, ja que la bateria del mòbil pot inflar-se i explotar, provocant un incendi.
  3. Utilitzar carregadors de marques homologades. Els carregadors barats sovint no passen controls de qualitat, i poden provocar alguna espurna elèctrica durant el seu funcionament, o sobre-escalfar la bateria.
  4. Desendollar el mòbil quan la bateria estigui carregada al 100%
  5. No utilitzar el mòbil mentre s’estigui carregant, perquè es sobrecarrega i es pot fer malbé la bateria.
  6. No carregar ni deixar el mòbil al sol, especialment a l’estiu, ja que la bateria es pot sobreescalfar i explotar.
  7. Tancar sempre les aplicacions del mòbil que no s’utilitzin.

En tot cas, sempre que detectem un incendi, és molt important avisar al 112 el més aviat possible.

(imatge extreta dels Bombers de Valladolid)