Els avantatges de contractar una assegurança a través d’un corredor

PerMariàngels

Els avantatges de contractar una assegurança a través d’un corredor

Contractar les assegurances a través d’un corredor, ofereix als assegurats plenes garanties de seguretat i a qualitat, ja que és una figura regulada legalment i sotmesa a un control permanent per part de la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions.

Podem esmentar diferents avantatges en el fet de contractar les assegurances a través d’un corredor:

INDEPENDÈNCIA

Els corredors no mantenen cap relació o vinculació contractual amb les companyies asseguradores. Això garanteix la seva total independència i imparcialitat a l’hora de seleccionar pels seus clients, les opcions que considerin més idònies per a satisfer les seves necessitats. En tot cas, el corredor treballa a favor dels interessos del seu client

SEGURETAT

Tots els corredors i totes les corredories d’assegurança, han d’estar inscrites al Registre administratiu especial de Mediadors d’Assegurances de la DGSFP, i sotmesos a la seva supervisió i inspecció. Aquest control permanent sobre l’activitat dels corredors és una garantia més de seguretat pels seus clients.

ASSESSORAMENT PERSONALITZAT I OBJECTIU

Un aspecte distintiu i únic dels corredors és l’anàlisi objectiu. Abans de dur a terme la contractació d’una assegurança, el corredor està obligat a facilitar al seu client, informació suficientment motivada sobre les opcions d’assegurança seleccionades en funció del seu bon criteri professional. El client té la seguretat que el seu corredor analitzarà sempre com a mínim tres ofertes abans de presentar-li aquella que millor s’adapti a les seves necessitats, i a més a més, serà capaç d’acreditar-li l’anàlisi realitzat si el client li ho demana.

SERVEI SENSE COST PEL CLIENT

Per regla general es corredors reben els seus ingressos econòmics de les entitats asseguradores, els quals s’obtenen dels corretatges de les pòlisses contractades amb la seva mediació, fet que no suposa cap cost addicional pels seus clients.

GESTIÓ EFICAÇ I SERVEI POST-VENDA

Una de les funcions bàsiques del corredor és l’assistència permanent al seu client al llarg de tota la durada del contracte. El corredor assisteix al client en els tràmits de gestió i execució dels contractes la primera vegada i en les futures renovacions, revisant que es segueixin adaptant a les seves necessitats i vigilant el compliment dels contractes per part de les companyies asseguradores. Un altre dels aspectes més característic del servei que ofereixen els corredors és la seva tasca d’ajuda als assegurats en les gestions per tramitar els sinistres a les companyies asseguradores. El corredor agilitza els tràmits, aporta els arguments tècnics necessaris i es preocupa d’agilitzar el cobrament de les prestacions.

AMPLITUD D’OFERTES

El corredor d’assegurances pot oferir als seus clients productes de qualsevol companyia asseguradora que operi en el mercat. D’aquesta forma, el client s’assegura el lliure accés a qualsevol producte assegurador que li interessi, optant al que s’adapti millor a les seves necessitats.

TRACTE PERSONAL I HUMÀ

En un món dominat cada dia més per la fredor dels operadors automàtics i d’internet, el corredor ofereix sempre un tracte personal als seus clients. Davant de la competència dels canals de venda directa, el corredor aporta la proximitat que permet al client expressar les seves necessitats en un ambient de tranquil·litat i confiança.

REPRESENTA AL CLIENT DAVANT DE LA COMPANYIA ASSEGURADORA

La llei otorga al corredor la facultat de representar i defensar els interessos dels seus clients davant de les companyies asseguradores. Aquesta facultat la té amb plena capacitat de negociació en tot allò relacionat amb els seus contractes d’assegurança. És tan important aquest poder, que qualsevol comunicació que el corredor dirigeixi a una companyia en nom del seu client es considera exactament igual, a tots els efectes, que si l’hagués realitzat el propi assegurat.

Quant a l'autor

Mariàngels administrator